Ile kosztuje pozycjonowanie strony dietetyka?

Pozycjonowanie stron jest dzisiaj skuteczną i jednocześnie konieczną praktyką internetową. Jeśli nasza firma lub jakakolwiek usługa chce być postrzegana jako profesjonalna i dobra, musi znaleźć się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google. Popularność stron i blogów dietetycznych, promujących zdrowy styl życia, jest ogromna. W dynamicznym tempie powstają coraz to nowsze, tworząc dla siebie nawzajem konkurencję. Jakie działania powinni podjąć żywieniowcy, żeby zoptymalizować swoją witrynę? I ile tak właściwie kosztuje pozycjonowanie strony dietetyka?

JAK ZOPTYMALIZOWAĆ STRONĘ DIETETYKA?

Co warto zrobić, żeby nasz blog czy prezentacja firmy miały szansę na osiągnięcie dobrego wyniku podczas wyszukiwania? Strony internetowe, które cieszą się popularnością wiedzą, że trzeba:

  • Tworzyć niepowtarzalne treści, bez kopiowania i cytowania innych witryn dietetycznych.
  • Jeżeli nasza strona jest wizytówką lub prezentacją firmy, warto założyć zakładkę z blogiem i skoncentrować się na systematycznym pisaniu tekstów.
  • Jeżeli nasza strona jest blogiem, warto udostępnić opcję komentowania, dyskutowania i zadawania pytań.
  • Zadbać o wydłużenie czasu pobytu użytkownika na stronie: poprzez szereg plików graficznych, odnośniki do ciekawych miejsc dotyczących odpowiedniego żywienia i zdrowego stylu życia.
  • Każdy tekst otagować, używać słów kluczowych, które nie są ogólne, ale jak najbardziej szczegółowe – m.in. w formie pytań, które potencjalny użytkownik może wpisać w wyszukiwarkę. „Blog dietetyczny” nie wystarczy – im bardziej skupimy się na konkretnym problemie żywieniowym, mieście lub miejscu, w którym coś się dzieje, płci albo wieku odbiorców, tym lepiej. Uwzględnienie konkretnych parametrów może też łatwo namierzyć i przyciągnąć docelową grupę osób.
  • Założyć konto w darmowym programie statystycznym „Google Analytics” i podłączyć go pod witrynę. Pozwoli na samodzielny przegląd źródeł aktywności na stronie, ilości użytkowników, czasu przebywania czy też tzw. „współczynnika odrzuceń”. Ten ostatni jest bardzo ważną wskazówką. Im wyższą wskazuje wartość, tym mniej osób wchodząc na stronę, korzystało z kolejnych, dostępnych podstron.
  • Poświęcić czas na przeglądanie innych platform, poszukiwanie inspiracji, szczegółowe rozeznanie.

KOSZTY POZYCJONERÓW

Pozycjoner może wycenić swoją pracę nawet na 5000 zł miesięcznie. Koszty profesjonalnej pracy to zawsze minimum kilka tysięcy – od 2000 zł wzwyż. Są one zależne od wielu czynników: samego doświadczenia pozycjonera w branży, istniejącej konkurencji czy czasu mijającego od założenia strony. Im mniejsza konkurencja, tym taniej. Im dłużej strona jest dostępna w internecie, tym taniej. Im mniej ogólne słowa kluczowe, tym taniej. W rzeczywistości jednak świat dietetyków wymaga dużo więcej wkładu i jeśli chce się przebić, nie może zatrzymać się na tym, co tanie. Nowo powstające strony internetowe nie wzbudzają jeszcze zaufania Google, a przecież to właśnie wtedy zależy nam na jak najlepszym zasięgu i inwestycji w pozycjonowanie stron. Specjalista  korzysta najczęściej ze stawki godzinowej, która może wynosić nawet 300 zł za godzinną pracę.

Pozycjoner:

  • Przeanalizuje całą branżę dietetyczną, jej obecny stan w rzeczywistości Internetu.
  • Zainstaluje programy pomagające w szczegółowym śledzeniu konkurencji. Pomogą w tym np. narzędzia takie jak „Semstorm” i „Senuto”. Programy dostarczają raporty z bezcennymi informacjami na temat konkretnych nazw firm, w tym także określonej jako najbardziej zagrażającą potencjałowi naszej firmy. Są to programy płatne, wymagające również wdrożenia się.
  • Zaplanuje i przedstawi perspektywę swojej pracy na minimum pół roku – po takim czasie można spodziewać się już konkretnie widocznych zmian
  • Na bieżąco prześledzi ruch na stronie, źródła, odnośniki i aktywność poszczególnych użytkowników.
  • Poprawi warstwę edytorską, popracuje przy kodzie HTML.

Firmy pozycjonerskie oferujące swoją pomoc za około 50 czy 100 zł miesięcznie korzystają z nieuczciwego uzyskiwania wysokiej pozycji. Działanie to jest już przechwytywane przez system Google od 2014 roku. Tani pozycjonerzy działają tak, że strony internetowe znajdują do siebie odnośnik w każdym możliwym miejscu przeznaczonym do wklejana jakiejś treści. Może to być pole komentarzy pod filmem na Youtube albo jakiekolwiek fora internetowe – niekoniecznie poświęcone dietetykom. Poza tym, że taka praca nie jest zgodna z przyjętymi zasadami, jest też tak naprawdę do samodzielnego wykonania. Czy na tym ma się opierać praca pozycjonera, skoro nie wykazuje ona żadnych eksperckich i profesjonalnych aspektów? Jeśli więc wchodząc na rynek żywienia, zastanawiamy się ile kosztuje pozycjonowanie strony dietetyka, to należy zwracać uwagę na wysokie wartości i konkretną strategię agencji lub pozycjonera freelancera. Mając już orientację w tym temacie, możemy ocenić plan pracy i bezpiecznie oddać swojego bloga lub stronę pod opiekę specjalisty. Za łamanie reguł profesjonalnego pozycjonowania, Google nakłada kary finansowe i naturalnie usuwa witrynę z wysokiego miejsca w rankingu. Wykupienie pracy pozycjonera jest też dobrym rozwiązaniem dla każdego kto nie ma czasu na samodzielne zajmowanie się optymalizacją strony.

Leave a Reply